Op het gebied van Interne communicatie was er bij KIVO nog wat winst te behalen. Om medewerkersbetrokkenheid te verhogen, interne boodschappen eenduidig een consequent over te brengen en om een brug te slaan tussen de meerdere locaties van KIVO en ook tussen kantoor en fabriek zijn er een aantal stappen ondernomen. Hieronder een paar voorbeelden:
- Lancering Speakap
- Narrowcasting kanalen
- Introductie video content
Samenwerking met HR:
Om de HR projecten uit te rollen werd het marketingteam ingeschakeld, deze samenwerking over de twee afdelingen werkte goed en zo bereikten we sneller en efficiënter het doel
Branding en consistentie aanbrengen in beeldmerk
KIVO heeft in de loop der jaren meerdere logo’s gehad. Deze werden zowel intern als extern overal nog in verschillende versies gebruikt. Om hier consequentie in aan te brengen is het logo verfijnd, is er een styleguide gemaakt en is er een forse opschoningsslag gemaakt. Oude sponsoringsborden, vlaggen etc zijn overal vernieuwd en intern is ook de slag gemaakt om alle oude logo’s te vervangen.
Daarnaast is er een visuele lijn gemaakt voor het gebruik van online uitingen, advertenties, vacatures, bedrijfspresentaties. Alles is in 1 stijl gemaakt. Ook zijn er foto’s gemaakt tbv advertenties, vacatures de presentaties. Op die manier zetten we een sterk en consistent beeldmerk neer. Tijdens de kerstperiode moet er zorg gedragen worden voor relatiegeschenken voor intern en extern, advertenties, mailhandtekeningen, kerstkaarten etc. Ook dit wordt allemaal campagnematig aangevlogen
Website en social media kanalen.
Samen met de online marketeer van KIVO hebben we een enorme slag gemaakt in de online content. Gevarieerde en interessante content en posts én voldoende zichtbaarheid hebben geleid tot een behoorlijk bereik en groot aantal volgers op zowel Instagram, LinkedIn en Facebook. Targetting op de juiste doelgroep en omgeving leveren relevante leads en soms sollicitanten op.
Daarnaast wordt de website van KIVO constant geoptimaliseerd en aangepast om het voor de bezoekers zo duidelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Op basis van Google Analytics wordt constant gemonitord waar er nog geoptimaliseerd en bijgeschaafd kan worden.
Duurzaamheid
KIVO heeft als plastic producent een enorme uitdaging als het gaat om duurzaamheid. De publieke opinie is steeds meer tegen plastic. KIVO doet heel veel op het gebied van duurzaamheid, niet alleen als het gaat om zonnepanelen op alle KIVO locaties maar ook als het gaat om productie van plastic, KIVO past veel diktereductie toe, voegt meer en meer gerecycled materiaal toe, heeft twee recyclingfabrieken geopend en streeft volledig circulair produceren na. Dat verhaal is de afgelopen 2 jaar constant verteld.
Klanttevredenheidsonderzoek gekoppeld aan Salesforce
Om de KIVO klant goed te kunnen bedienen, hebben we via de CRM tool klanttevredenheids-enquêtes uitgestuurd. Via het Salesforce dashboard zijn de resultaten verwerkt en op basis daarvan is er een presentatie gegeven en aangegeven waar er bijgestuurd moet worden om de service richting de klant te verbeteren.